بالاتر از میدان ولیعصر، نبش کوچه فرخی، شماره ۱۷۶۹
بهروزگشت در رسانه‌های اجتماعی
خدمات مهاجرت بهروز گشت

جاهای دیدنی ترکیه؛ یک فال و صد تماشا

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان کشور زیبایی ترکیه است و به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از ایرانیان تور ترکیه را خرید کرده و به این کشور زیبا سفر می‌کنند. ترکیه با تنوع در جاذبه های گردشگری فرهنگی و تاریخی و همچنین دارار بودن طبیعت زیبا در شهرها و مناطق مختلف این کشور مکان مناسبی برای گذراندن یک تعطیلات دلچسب محسوب می شود. از بهترین جاهای دیدنی استانبول تا جاذبه‌های طبیعت بکر آنتالیا، آنالیا، ازمیر، کوش آداسی، قونیه و آنکارا، می توانند یک سفر رویایی را برای توریست ها رقم بزنند. در ادامه با هم جاهای دیدنی ترکیه را مرور خواهیم کرد. با بهروزگشت همراه باشید.

 

برای رزرو تماس بگیر!
جاذبه های گردشگری ترکیه

جاهای دیدنی استانبول

استانبول به دلیل دارا بودن مراکز فرهنگی، تاریخی، موزه، خرید عالی و گردشگری بنوعی قلب ترکیه محسوب می شود. یک روز قدم زدن در خیابان استقلال و سوار تراموا شدن می تواند این را به گردشگران اثبات کند. پس با هم ابتدا جاهای گردشگری و دیدنی استانبول را مرور کنیم.

 

آژانس مسافرتی بهروز گشت

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا، که به نام برج مسیح نیز شناخته می‌شود، یکی از نمادهای اصلی شهر استانبول با قدمت بیش از 670 سال است. این برج در دوره امپراطوری روم شرقی بنا شد و ابتدا به منظور دفاعی و ارتباطی استفاده می‌شد. بعد از تسلط عثمانی‌ها بر استانبول، برج تبدیل به زندان و سپس خوابگاهی برای سربازان شد. برج گالاتا در قرن هفدهم به خاطر پرواز احمد چلبی هوانورد ترک به اسکودار مشهور شد و به برج هزار فن معروف شد. امروزه با وجود قرارگیری در محله‌های شلوغ و توریستی استانبول، برج گالاتا به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می‌شود.

برج گالاتا در سال 1348 میلادی توسط ایتالیایی‌ها (جنوایی‌ها) ساخته شد و نام برج مسیح یا کریستیا توریس داشت. در طول تاریخ، استفاده‌های مختلفی از جمله دیده‌بانی، محافظت از منطقه گالاتا، و به عنوان یک هدف گردشگری داشته است. آخرین بازسازی مهم برج در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۷ انجام شد و در آن فضای داخلی چوبی با سازه بتنی جایگزین شد. امروزه برج گالاتا دارای امکاناتی مانند دو آسانسور، مغازه فروش سوغات، کافه رستوران، غرفه عکاسی و سرویس بهداشتی است.

برج گالاتا استانبول ترکیه
برج گالاتا استانبول

برج گالاتا از 9 صبح تا 7 عصر و در تمام ایام هفته برای بازدیدکنندگان باز است. این برج در محله دیدنی و پرشور بی‌اغلو و در انتهای خیابان استقلال قرار دارد و از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است که به تمامی جاذبه‌های دیدنی استانبول اشراف دارد. با توجه به تصویر، قابل مشاهده است که در تور استانبول هرگز نباید از دیدن این برج باستانی غافل شد.

اگر برای بار اول است که با خرید تور ترکیه به استانبول سفر می‌کنید یا قبلا سفر کرده و تا حالا برج گالاتا را ندیده‌اید باید گفت که برای رسیدن به برج گالاتا، می‌توانید از تراموا یا مترو استفاده کنید و سپس در خیابان گلیپ به پایین حرکت کنید.

کاخ ییلدیز

در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ساخته شده‌ و از بهترین جاهای دیدنی ترکیه محسوب می‌شود. این کاخ در سال ۱۸۸۰ ساخته شد و مورد استفاده سلطان عثمانی عبدالحمید دوم، امپراتوری عثمانی بود. منطقه کاخ در اصل از زمین‌های جنگلی طبیعی پوشیده شده بود و در زمان سلطان احمد اول به یک ملک امپراتوری تبدیل شد.

پس از پایان امپراتوری عثمانی، کاخ یلدیز ابتدا به عنوان یک کازینوی لوکس مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن تبدیل به یک مهمان‌سرا برای سران دولت‌ها و خانوادهٔ سلطنتی شد. امروز این کاخ به موزه تبدیل شده‌است که برای مهمانی‌های خصوصی از آن استفاده می‌شود. کاخ ییلدیز واقع در منطقه بشیکتاش استانبول است و اگر تور ترکیه تهیه کرده‌اید حتما از این لوکیشن رویایی و تاریخی دیدن نمایید.

تصویر کاخ ییلدیز استانبول
کاخ ییلدیز استانبول

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی با 500 سال قدمت از باشکوه ترین اقامتگاه های پادشاهان عصمانی بوده است.
کاخ توپکاپی به دستور سلطان محمد دوم (فاتح استانبول) ساخته شد و ساخت آن از سال 1460 میلادی شروع شد و تا سال ۱۴۷۸ ادامه داشت. این کاخ در طی قرن‌های ۱۵ تا ۱۹ میلادی مرکز سیاسی سلطنت عثمانی بود و اقامتگاه اصلی سلاطین عثمانی به شمار می‌رفت تا اینکه نهایتا در سال 1924 به موزه تبدیل شد.

کاخ توپکاپی از چهار حیاط اصلی و تعداد زیادی ساختمان‌های کوچک و بزرگ تشکیل شده است. مهمترین بخش‌های آن موزه سلطنتی، حرمسرا و کلیسای تاریخی ایا ایرنه هستند. در طی تاریخ، این کاخ به عنوان گنجینه امپراتوری، ضرابخانه و کتابخانه سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و با روی کار آمدن جمهوری ترکیه، به موزه تبدیل شد.

عکس کاخ توپکاپی استانبول
کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی در منطقه اروپایی فاتح، محله جانکورتران، نزدیک میدان سلطان احمد، جنب پارک گولهانه، استانبول قرار دارد و به جز سه شنبه ها هر روز از ساعت 10:00 الی 16:00 باز است. برای بازدید از موزه توپکاپی، برای گردشگران خارجی زیر 8 سال و بازدید از حرمسرا برای افراد زیر 6 سال رایگان است.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه، که به عنوان یکی از نمادهای اصلی و مهم تاریخ و فرهنگ ترکیه شناخته می‌شود، در سال ۱۴۵۳ توسط سلطان محمد فاتح تبدیل به مسجد انجام شد. این مسجد بزرگ در اوائل تاریخ ترکیه در قلب استانبول قرار داشت و با قدمت بیش از 500 سال، یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین معابد و مساجد جهان است. 

مسجد ایاصوفیه با سه کوپول بزرگ و ده میناره، که به نظر می‌رسد به منظور تقلید سه روز و سه شب فتح استانبول طراحی شده‌اند، به عنوان یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های معابد در جهان شناخته می‌شود. ساختمان دارای یک دیوان بزرگ با ده میناره و یک کوپول مرکزی است که با ارتفاع ۵۵ متر بزرگ‌ترین کوپول مساجد جهان است.

در طول قرن ۱۶، سلیمان یکم دو شمعدان بزرگ را از فتح مجارستان به ایاصوفیه آورد و در دو طرف محراب آن‌ها را نصب کرد. یکی از خوبی‌های خرید تور ترکیه با هر قیمتی از بهروزگشت، با لیدر مجرب ما می‌توانید از تمام جاذبه های گردشگری و دیدنی ترکیه بازدید کنید. ما متناسب با قیمت مد نظر شما، برنامه سفر شما به ترکیه را خواهیم چید.

در سلطنت سلیم دوم، ساختمان‌های اضافی برای استحکام بخشیدن به مسجد ایاصوفیه ایجاد شدند. معمار سنان، معروف به طراحی اولین معماری با توجه به زمین لرزه، ساختمان را از دیدگاه‌های مختلف طراحی کرد.

عکس مسجد ایاصوفیه استانبول
مسجد ایا صوفیه

مسجد ایاصوفیه از زمان سلطان محمد فاتح تا امروز مرکزی از فعالیت‌های روحی و اجتماعی بوده است. اما در سال ۱۹۲۶ توسط حکومت جمهوری ترکیه به عنوان موزه ایاصوفیه باز شد و در این حالت تاکنون فعالیت می‌کند.

پیست اسکی کارتپه

پیست اسکی کارتپه استانبول، که به نام پیست اسکی کاراتپه استانبول شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. این پیست با ظرفیت بسیار بالا، قادر است هزاران هزار نفر را در خود جای دهد و به یک منطقه جذاب و مجهز تبدیل می‌شود.

پیست اسکی کارتپه استانبول برای تفریحات زمستانی طراحی شده و می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به سرگرمی‌های مهیج مناسب باشد. این پیست سالانه هزاران هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند و به یک منطقه جذاب و مجهز تبدیل شده است.

پارک آبی دلفین استانبول

پارک آبی دلفین استانبول بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول است و فقط در فصول گرم سال، از اواخر اردیبهشت تا شهریور، برای گردشگران باز است. گردشگران ایرانی نیز مانند دیگر گردشگران در تور استانبول به این پارک آبی علاقه ویژه‌ای دارند. این پارک با توجه به شرایط آب و هوایی استانبول و روباز بودن آن، تنها در فصول گرم سال فعالیت می‌کند. ورودی پارک برای کودکان ۰ تا ۴ سال رایگان است. مبلغی هم که برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال دریافت می‌شود نصف ورودی بزرگ‌سالان است. باتوجه‌به اینکه آخر هفته‌ها استقبال از پارک آبی زیاد است، روز یکشنبه (آخر هفته ترکیه) افزایش قیمت دارد. در این پارک استخر دلفین نیز وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از رقصیدن و اجرای نمایشی دلفین ها و فوک ها بازدید کرده و لذت ببرید.

میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول، که به زبان ترکی استانبولی Taksim Meydanı نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مراکز گردشگری ترکیه در این شهر است. این میدان به عنوان مرکز شهر و قطب حمل و نقل بهترین نقطه شروع برای گشت و گذار در شهر تاریخی استانبول است و تعدادی از مراکز دیدنی را نیز در اطراف خود جای داده است.

میدان تکسیم استانبول در منطقه بشیکتاش واقع شده و در خیابان اصلی شهر قرار دارد. این میدان به عنوان محلی برای جمع‌آوری و ارسال آب به سراسر شهر در دوران عثمانی استفاده می‌شده است و اکنون در تور ترکیه، برای گردشگران ایرانی به یکی از مراکز دیدنی بدل شده که در تور ویژه و تور گروهی ترکیه بیشتر مورد استقبال توریست‌ها قرار می‌گیرد.

عکس میدان تکسیم
میدان تکسیم استانبول

یادبود جمهوریت که در سال ۱۹۲۸ میلادی رونمایی شد، در ابتدای خیابان استقلال در میدان تکسیم واقع شده و از آن زمان به بعد محلی برای اجتماعات مردمی در استانبول به‌شمار می‌آید. این بنا همچنین محل دور زدن ترامواهایی است که از قدیم در این خیابان مسافران را جابه‌جا می‌کرده‌اند و اکنون تبدیل به تنها وسیله حمل و نقل در طول خیابان استقلال شده‌اند که عمدتاً توسط توریست‌ها و گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با خط 2 ایستگاه مترو شما می توانید به میدان تکسیم بروید. مسیرهای دیگه برای رسیدن به میدان تکسیم از خیابان های خیابان استقلال، خیابان کاراکوی، پر کاراکوی و پیرین هستند.

بازارهای خرید استانبول

بازارهای استانبول به دلیل خرید کردن از استانبول با قیمت مناسب، محبوب گردشگران ایرانی که علاقه به خرید کردن از ترکیه را دارند، هستند. از بازارهای سنتی تا مراکز خرید مدرن و پاساژهای لاکچری چند منظوره برای خرید و تفریح با سالن های سینما و انواع رستوران با غذاهای متنوع، برای سلیقه های متنوع در استانبول وجود دارند. به همین دلیل برخی از افراد که به خرید کردن از ترکیه علاقه دارند، به دنبال رزرو تور ترکیه ارزان یا لحظه آخری هستند. بازارهای استانبول آسیایی و بازارهای استانبول اروپایی در زیر برایتان لیست شده‌اند.

  • بازار بزرگ استانبول 
  • استانبول مال
  • مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی
  • مرکز خرید پالادیوم
  • مرکز خرید توریم
  • مرکز خرید زورلو سنتر
  • مرکز خرید ایستینیه پارک
  • مرکز خرید اوت لت کاله استانبول
  • مرکز خرید استار سیتی
  • مرکز خرید اولیویوم
  • مرکز خرید اوت لت سیتی سنتر
  • مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول
  • مرکز خرید اوت لت دیپوسایت
عکس بازار بزرگ استانبول
بازار بزرگ استانبول

همچنین مراکز خرید جذاب استانبول در بخش اروپایی عبارتند از:

  • بازار مصری یا بازار ادویه
  • خرید از خیابان استقلال
  • مرکز خرید ۲۱۲ استانبول
  • مرکز خرید کاپاسیتی
  • مرکز خرید اوت لت ونیزیا
  • شنبه بازار باکرکوی
  • بازارهای محلی خیابان بغداد

 

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا یکی از معروف ترین و جذاب ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که بهترین جاذبه های گردشگری در تور ترکیه بویژه تور آنتالیا را از آن خود کرده است. در این شهر زیبا شما می توانید از طبیعت جذاب و تفریحات ساحلی و دریایی لذت برده و همچنین از آثار فرهنگی و تاریخی بازدید نمایید. در ادامه به جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی آنتالیا پرداخته ایم.

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می شود که در قرن 19 میلادی ساخته شده است و در حال حاضر بعنوان نماد این شهر رخ نمایی می کند. این برج نماد استواری و مقاومت است.

برج ساعت آنتالیا که از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا است در قرن 19 میلادی ساخته شده و نمادی از استواری را با سازه جذاب خود در معرض نمایش گذاشته است. شما می توانید یک ظهر مطبوع زمستانی و یا یک عصر دلچسب تابستانی از این برج دیدن کرده و در رستوران ها و کافه های متنوع اطراف آن نوشیدنی و غذا میل کنید.

آکواریوم آنتالیا

در آکواریوم آنتالیا انواع بسیار متنوعی از آبزیان و جانوران دریایی زندگی نگهداری می شوند که با توجه به نوع و نژادشان تقسیم بندی شده اند. این آکواریوم می تواند برای کودکان و همه افردای که به موجودات آبزی علاقه دارند، جذاب باشد.

دروازه هادریان

دروازه باستانی هادریان دریچه باستانی است که آنتالیا را به روم باستان وصل می کند. این دروازه با معماری روم باستان از بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا محسوب شده و بسیار دیدنی ست. طرح و نقش های کنده شده روی دروازه و تصویر هادریانوس و خدایان روم باستان بطرز خیره کننده ای شما را مجذوب خود می کنند.

عکس دروازه هادریان آنتالیا
دروازه هادریان آنتالیا

پارک آبی آکوالند

از جاذبه های تابستانی آنتالیا می توان به پارک آبی آکوالند اشاره کرد که تفریحات آبی فوق العاده ای دارد و در یک روز گرم تابستانی می تواند لذت بینهایتی را برای گردشگران ایجاد کند. بخصوص در صورتیکه قصد یک تفریح خانوادگی در آنتالیا را دارید از این پارک آبی غافل نشوید.

مرکز خرید مارک

خرید ترکیه به دلیل کیفیت مرغوب لباس، پوشاک و دیگر اجناس ترکیه و قیمت مناسب آنها، محبوب اغلب گردشگران است. در مرکز خرید مارک توریست ها می توانند از انواع برندها دیدن کرده و برند با طرح محبوب خود را خریداری نمایند.

منطقه کالیچی

در نزدیکی ساحل دریای مدیترانه منطقه چشم نواز و زیبای کالیچی قرار دارد که در واقع از مناطق حیاتی و بنوعی قلب آنتالیا محسوب می شود. این منطقه بنوعی یک شهر باستانی است و معماری باستانی دارد. راه رفتن روی سنگفرش پیاده روها و خوردن غذاهای محلی در رستوران های محلی این منطقه بسیار جذاب است. هتل های این منطقه نیز تاریخی هستند.

موزه باستان شناسی آنتالیا

شما تنها با 45 لیر ترکیه می توانید وارد موز باستان شناسی آنتالیا شوید و از یکی از بهترین جاذبه های دیدنی ترکیه دیدن نمایید. در این موزه آثار باستانی ترکیه مانند سکه های قدیمی، آثار خطی و مجسمه و تالار آبگینه و سفالینه وجود دارند.

جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی به معنای «جزیره پرنده» یکی از شهرهای ساحلی در نوار ساحلی اژه است که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایگی دارد. بندر کوش آداسی برای افرادی که قصد خرید تور ترکیه را بمنظور دیدن جاذبه های گوناگون دارند، بهترین جاذبه گردشگری محسوب می شود؛ چراکه این بندر نزدیک به جزیره یونانی ساموس است و می توان با قایق از آنجا به جزیره ساموس رفت. در عید نورورز و بویژه در بهار، این منطقه بهترین جا برای طبیعت گردی و داشتن یک سفر مفرح و آرامبخش است.

بازارهای محلی کوش آداسی و امکان خرید بهترین پوشاک با قیمت مناسب از این شهر، بهمراه جاذبه های متنوع گردشگری، برای رزرو تور کوش آداسی وسوسه انگیز هستند. در ادامه بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری کوش آداسی را با هم بررسی خواهیم کرد.

پارک آبی آکوا فانتاسی

پارک آبی آکوا فانتاسی از بهترین پارک های آبی ترکیه است که بیش از پنج هزار نفر ظرفیت دارد و می توان در هر چهار فصل سال بصورت انفرادی، گروهی و یا با خانواده به این پارک آبی رفته و از تفریحات آن استفاده نمود.

عکس پارک آبی آکوا فانتاسی
پارک آبی آکوا فانتاسی کوش آداسی

شهر تاریخی پرینه

اگر به دیدن ترکیه باستانی علاقه دارید باید از شهر تاریخی پرینه بازدید نمایید. این شهر از بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی محسوب شده و در دوران باستان بعنوان یکی از مهم ترین شهرهای یونانی و رومی شناخته می شده است.

جزیره کبوتر

جزیره کبوتر از دیدنی ترین مناطق کوش آداسی است که در آن گونه های کمیاب پرندگان و گیاهان نگهداری می شوند. در این جزیره حفاظت شده امکانات قایق سواری، تفریح ساحلی، شنا و آفتاب گرفتن وجود دارد.

عکس جزیره کبوتر کوش آداسی
جزیره کبوتر کوش آداسی

شهر تاریخی اِفِسوس

خانه های باستانی، معابد، آمفی تئاتر باستانی با معماری خاص خود سبک زندگی مردم باستان را در شهر تاریخی افسوس نشان می دهد. شما با قدم گذاشتن در این شهر تاریخی می توانید در دوران باستان قدم بزنید و سبک زندگی مردم آن دوران را تجربه نمایید.

شبه جزیره دیلک

طبیعت زیبا و بکر این جزیره شما را می تواند به یک پیاده روی رمانتیک دونفره در طبیعت، تنهایی مدیتیشن کردن در یک غروب دلچسب و یا گردهمایی خانوادگی و گروهی شاد در یک طبیعت بکر دعوت نماید. پارک ملی دیلک نیز در این شبه جزیره قرار داشته و جاذبه های خاص خود را دارد.

پارک آبی آدالند

سوار شدن روی سرسره های طولانی و شیرجه زدن در استخر بیشترین تفریح و بالاترین لذتی است که شما در هر جای ترکیه می توانید آن را تجربه کنید. پارک آبی آپارک آبی آدالند برای تمام سنین برنامه‌های ویژه‌ای دارد! از سرسره‌سواری در طولانی‌ترین سرسره جهان گرفته تا حمام آفتاب، این مرکز تفریحاتی می‌تواند ساعات هیجان‌انگیزی را برای شما رقم بزند.

غار کاراجا

غار کاراجا در کوش آداسی یکی از غارهای دیدنی و شگفت‌انگیز است که در زمان دوران باستان محلی برای اقامت انسان‌های اولیه بوده است. امروزه این غار به یکی از جاذبه‌های دیدنی و زیبای کوش آداسی تبدیل شده است و سالانه هزاران توریست از آن بازدید می‌کنند.

غار کاراجا در قسمت شرقی دریای سیاه، در استان Gumushane و در شمال شرقی منطقه Kirantas واقع شده است. برای بازدید از غار کاراجا می‌توانید در بازه ماه‌های آوریل تا اواخر نوامبر بروید که جالب است بدانید که این غار در مدت این چند ماه که باز می‌باشد در آمدی حدود 200000 لیر از بازدید کنندگان و گردشگران تور کوش آداسی بدست می‌آورند.

عکس غار کاراجا کوش آداسی از جاهای دیدنی ترکیه
غار کاراجا کوش آداسی

به طور کلی غار کاراجا در کوش آداسی ترکیه به عنوان با شکوه ترین غار جهان شناخته شده است که توجه بسیاری از دانشمندان و بازدید کنندگان را به سمت خود جذب کرده است. این غار 105 متر طول دارد که در مدت 30000 سال زمان برده تا شکل بگیرد و دارای سنگ‌هایی که 145 میلیون سال قدمت دارند. حدود 1000 متر از غار از سنگ‌های آتشفشانی پوشانده است و همچنین در میان این سنگ‌های آتشفشانی تکه‌های کوچکی از سنگ‌های رسوبی هم به چشم می‌خورد.

Keep in touch

راه های ارتباطی با ما

بهروزگشت خدمات انواع تور، خرید تور ترکیه، تور استانبول، آنتالیا، آلانیا، کوش آداسی، ازمیر و ... را با قیمت مناسب عرضه می‌دارد. در صورت تمایل جهت مشاوره با ما تماس بگیرید تا گزینه‌های جذابی را به شما پیشنهاد دهیم.

آدرس دفتر

خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نبش کوچه فرخی، شماره ۱۷۶۹

شماره‌های تماس دفتر

021-88919091
021-88904041

جاهای دیدنی آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای محبوب توریستی ترکیه محسوب می‌شود و بین رشته‌کوه‌های توروس و دریای مدیترانه قرار دارد. جدا از جاذبه‌های تاریخی و باستانی، طبیعت منحصربه‌فرد این شهر سالانه میلیون‌ها گردشگر بین‌المللی را در تور آلانیا به خود جلب می‌کند. از مهم‌ترین جاهای دیدنی آلانیا که آن را به یکی از مقاصد اصلی در تور ترکیه بدل کرده است، می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم.

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا یکی از زیباترین سواحل آلانیا است. این ساحل به نام ملکه کلئوپاترا، ملکه مصر باستانی، شناخته می‌شود که بر اساس افسانه‌ها این ساحل را برای تفریح خود انتخاب می‌کرد. شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ، امکانات قابل‌توجهی مانند رستوران‌ها و کافه‌های لوکس، پارکینگ و از همه مهم‌تر مناظر شگفت‌انگیز، فقط بخشی از ویژگی‌های ساحل کلئوپاترا هستند.

برج سرخ آلانیا

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا، برج سرخ نام دارد. این برج درست در وسط شهر قرار دارد و به دلیل رنگ سرخش به این نام شناخته می‌شود. برج سرخ آلانیا در قرن سیزدهم میلادی و به ارتفاع ۳۳ متر ساخته شد. این برج در زمان جنگ نقش دیدبان را در مقابل حملات دریایی ایفا می‌کرد.

ساحل پرتغال آلانیا

ساحل پرتغال با چشم‌انداز بی‌نظیر کوه‌های توروس و سواحل مجهز، یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا است. اگر دوست دارید به تماشای غروب آفتاب بنشینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ساعات پایانی روز را در ساحل پرتغال سپری کنید.

عکس ساحل پرتغال آلانیا
ساحل پرتغال آلانیا

غار داملاتاش

غار داملاتاش یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ترکیه و مربوط به دوره هلنیستی محسوب می‌شود که حتما در خرید تور آلانیا باید این مکان را در لیست جاهایی که قصد بازدید از آن دارید، قرار دهید. این غار از سنگ‌های آهکی، استالاکتیت‌های زیبا و سنگ‌های تشکیل‌شده از کلسیم ایجاد شده است. برخی از سنگ‌های این غار طی هزاران سال چکیدن آب به شکلی هنرمندانه شکل گرفته‌اند.

اسکله آلانیا

اسکله آلانیا یک مکان زیبا برای پیاده‌روی، دیدن منظره و لذت بردن از نسیم دریا است. اگر اهل هیجان و لذت از ارتفاع هستید، می‌توانید با  پاراگلایدینگ بر فراز آسمان دریا پرواز کنید یا از فعالیت‌هایی نظیر قایق‌سواری و موج‌سواری لذت ببرید.

ساحل اولاش

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا که مملوء از امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیر است و با خرید تور آلانیا می‌توانید از آن دیدن کنید، ساحل اولاش نام دارد. ساحل اولاش واقع در پنج کیلومتری غرب آلانیا، یک ساحل کوچک خانوادگی است که برای قایق‌سواری و آفتاب گرفتن کنار دریای مدیترانه پیشنهاد می‌شود.

مرکز خرید آلانیوم

اکنون که طبیعت زیبا و آثار تاریخی آلانیا را با یکدیگر بررسی کردیم، وقت مراکز خرید آن رسیده است! مرکز خرید آلانیوم معروف‌ترین مرکز خرید این شهر است و شما می‌توانید پوشاک و کالاهای مورد نظرتان را از صدها فروشگاه فعال در آن خریداری کنید.

مرکز خرید پلومریا

مرکز خرید پلومریا یکی از جدیدترین مراکز خرید آنالیاست که در منطقه کارگیجاک قرار دارد. برای خرید از مرکز خرید پلومریا لازم است از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.

 جاهای دیدنی آنکارا

همانطور که می‌دانید شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است و به همین دلیل خیلی از افراد ممکن است آن را بعنوان یک شهر اداری بشناسند؛ اما در تور آنکارا خواهید دید که این شهر با گالری‌ها، موزه، انواع کافه و رستوران و آثار و مراکز تاریخی و هنری یک مقصد جذاب برای توریست ها محسوب شده و فستیوال های مهیجی در آن برگزار می‌شود. پس بیایید با هم جاهای گردشگری و بهترین جاذبه های دیدنی این شهر را بررسی نماییم.

آنیت کبیر

اگر پیش‌تر با تور ترکیه یا خرید تور آنکارا به این شهر سفر کرده باشید، احتمالا می‌دانید که آنیت کبیر یا آرامگاه آتاتورک در میان افراد در ترکیه تقدس و احترام بالایی دارد. از لحاظ معماری نیز این آرامگاه منحصربفرد ساخته شده و از برحسته ترین مراکز تاریخی محسوب می‌شود. دیوارهای این آرامگاه نقاشی شده‌اند و پلکان از جنس سنگ ساخته شده و یک موزه در ضلع شرقی آرامگاه است که به جادبه های دیدنی این سازه افزوده است.

پارک جنگلی آتاتورک

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی ترکیه، پارک جنگلی آتاتورک نام دارد که درست وسط قلب پایتخت این کشور واقع شده است. پارک جنگلی آتاتورک یک تفرجگاه گردشگری محبوب به شمار می‌آید و تحت‌نظر وزارت کشاورزی ترکیه فعالیت می‌کند. گردشگران می‌توانند در این پارک از باغ‌وحش، گلخانه‌های متنوع، مزارع وسیع و رستوران‌های ترکی بازدید کنند.

عکس پارک جنگلی آتاتورک
پارک جنگلی آتاتورک

مرکز خرید آنکا مال

مرکز خرید آنکا مال یکی دیگر از جاهای دیدنی آنکارا است. این مرکز خرید محبوب در محله‌ای به نام ایشاک‌پاشا  قرار دارد و یکی از جاذبه‌های پرطرفدار برای خرید و تفریح در تور آنکارا به شمار می‌رود. جالب است بدانید بیش از ۲۰۰ فروشگاه در مرکز خرید آنکامال مشغول به فعالیت هستند.

دریاچه موگان

دریاچه موگان با آب‌های کریستالی و طبیعت بکر از دیگر جاذبه های دیدنی در تور آنکارا است که در نزدیک شهر آنکارا واقع شده است. با توجه به اینکه بخشی از قسمت‌های این دریاچه با مراتع و مزارع احاطه شده‌اند، مناظر منحصربه‌فردی در اطراف دریاچه شکل گرفته است. این دریاچه محل زندگی پرندگان مهاجر و حیوانات آبزی بی‌شمار محسوب می‌شود. اگر با کمبود وقت مواجه بودید و تور آنکارا یا تور ترکیه لحظه آخری یا ارزان خریداری کردید، باز از دیدن این مکان غافل نشوید.

برج آتاکوله

یکی از نمادین‌ترین سازه‌های آنکارا که کاربردهای مختلفی دارد، برج آتاکوله است. رستوران گردان، مرکز خرید و کافی‌شاپ فقط بخشی از امکانات برج آتاکوله هستند. این برج دارای یک بالکن بزرگ است که این فضا به شما این امکان را می‌دهد تا از منظره‌های بی‌نظیر شهر آنکارا لذت ببرید.

عکس برج آتاکوله آنکارا
برج آتاکوله آنکارا

قلعه آنکارا

از دیگر معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی ترکیه، می‌توان به قلعه آنکارا اشاره کرد. شما می‌توانید این قلعه تاریخی را در قسمت مرکزی شهر آنکارا و در ارتفاع ۵۱۰ متری از سطح دریا، مشاهده کنید. قلعه آنکارا از دیرباز و در دوران گذشته بعنوان دژ دفاعی در شهر آنکارا کاربرد داشته، اما هم‌اکنون یکی از موزه‌های مطرح این شهر است که در تور آنکارا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

Keep in touch

راه ارتباطی با ما از طریق ایمیل

میتوانید در صورت تمایل با ما در بهروز گشت از طریق ایمیل در ارتباط باشید